Direktlänk till inlägg 13 december 2015

Tvåtusenfemton

Av pangbomkrasch - 13 december 2015 16:33

Kära vänner,

hur tar man sig bäst ur ett mönster? Och framför allt, hur skapar man nya mönster att gå efter? (detta inlägg känns inte alls Carrie Bradshaw eller så...)


Året börjar närma sig sitt slut. 2015 har för mig varit ett bra år. Bra på det sättet att jag upplever att jag har listat ut mer vem jag är och vad jag vill göra. 2015 har inte känts lika spretigt och förvirrande som tidigare år, det har varit lagom mycket nytt och jag har hållit fast vid det jag gjort. I början på året skrev jag på mitt allra första anställningsavtal och så har jag jobbat och jobbat. Det har utvecklat mig oerhört mycket, i min kontakt med andra människor. Jag har ett socialt jobb och det har gjort mig mer social som person och det har vidgat mina perspektiv i möten med människor; hur de lever och hur de ser på sig själva och deras verklighet. Genom andra lär jag känna mig själv, och jag inser vem jag vill vara, både mot mig själv och andra. De första veckorna jag jobbade hade jag total panik inombords. Hur ska jag klara av detta? Men tiden gick och jag jobbade, och när jag går till jobbet idag är jag inte det minsta nervös. Jag vet nästan aldrig hur min arbetsdag ser ut, men det är något jag tycker är positivt. Man går dit med öppet sinne och noll förväntningar. Allt löser sig.


Jag kommer ihåg att jag la upp en bild på Instagram, i januari tror jag att det var. Det var en bild på ett hjärta(som hänger i belysningen på Smedjegatan i city..), och så skrev jag "2015 - hjärtats år". Det som känns roligt är att det verkligen har känts så. 2015 gjorde jag det jag ville. Jag följde mitt hjärta, hoppade av Högskolan och in på utbildningen som kändes rätt. Jag fick det jobb jag ville ha och har på min fritid gjort det jag velat. Jag känner mig bekväm med mig själv och oftast känns det helt enkelt "rätt". När det nalkas nytt år brukar jag alltid börja tänka. "Vad vill jag göra nästa år?/Vad vill jag ändra?/"... och det är precis likadant nu inför 2016. Men jag måste få tänka så. På det sättet kan jag skapa det år jag vill, som ger mig det jag vill ha. Mina tankar för nästa år är att jag blir klar med min utbildning, i maj ser det ut som jag är färdig! Snart ju. Jag ska fortsätta jobba där jag jobbar nu. Just nu vet jag inte alls om jag fortsätter som jag gör nu hela nästa år, om jag blir erbjuden en tjänst eller vad. Det återstår att se. Men det jag vet är att jag vill och hoppas på att fortsätta på samma ställe där jag är nu. Sen har jag en annan tanke, som jag tänkt innan och som snurrar runt i min skalle. Något jag vill göra. Som jag vill anmäla mig till. Men som samtidigt gör mig vettskrämd! Men det bästa kanske är att bara göra det. Men jag vill inte säga något förrän jag bestämt mig...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pangbomkrasch - 11 januari 2020 12:01

Människan är ett pussel jag pratar inte om ett 100-bitars det är flera tusen, oändliga ibland hittar man rätt bitar och ibland finns inte alla från början ibland skapar vi nya eller tar två som inte passar skär, trycker, limmar vill a...

Av pangbomkrasch - 5 december 2017 11:05


Snart ska jag iväg och jobba. Men först klippa mig :) Nu har jag varit ledig i nästan 4 dygn, det känns skönt. Ibland behöver man komma bort från det och få nya perspektiv.  Nästa vecka börjar Musikhjälpen och det blir kul!   ...

Av pangbomkrasch - 4 december 2017 17:35


Jag var ute och gick idag och det var så soligt och fint.

Av pangbomkrasch - 3 december 2017 15:32

Nu ligger jag och slappar i sängen med Bianca. Jag väntar på min mamma och syster som snart kommer till mig, vi ska på julmarknad. Får se om det är nåt att ha i år ;) Idag har jag bakat med en nära vän. Jag bakar aldrig och jag vågar påstå att jag b...

Av pangbomkrasch - 21 november 2017 20:29

En vän skrev till mig och undrade om jag levde. Ja, jag lever, men för de som följer mig på sociala medier kan jag förstå att de undrar. Anledningen till att jag inte lägger upp mycket är nog en blandning av att jag inte sed syftet till varför jag s...

 Erik, 25. 

 

Vi måste få uttrycka oss

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards