Direktlänk till inlägg 18 november 2015

MADONNAS konsert var...

Av pangbomkrasch - 18 november 2015 09:45

Tänkte sammanfatta konserten i några punkter! Som vissa av er vet är jag ett huge fan och ääääntligen fick jag se henne live! Let me tell you all about it...

* Förband(som egentligen inte har så mycket med henne att göra men ändå) var sjukt dåligt. En DJ man aldrig hört talas om som endast spelade dåliga, vissa totalt okända låtar med sjukt hög bas. Sög helt enkelt. Och höll på i typ 1 timme.
* Madonna öppnade konserten med Iconic och det tycker jag var asnajs. Ho sjöng bättre än vad jag förväntade mig.
* De flesta låtar hon valt var riktigt bra och något som överraskade mig var att hon sjöng flera gamla låtar(i ny version). Annars upplever jag att hon helst inte vill ha med de där 80tals-hitsen.
* HENNES TAL OCH TYSTA MINUTEN!!! ? Det var knäääpptyst i konsertlokalen och hennes tal var gripande och kändes ärligt. Höjde stämningen totalt när hon avslutade med Like A Prayer. Det bästa under hela konserten!!
* Jag blev besviken på att hon inte sjöng den sjukt bra låten Ghosttown från nya skivan. Och istället valde bland annat Body Shop, som är nya plattans mindre lyckade spår.
* Bas, bas, bas. Yep. Basen ekade och trodde jag skulle blåsa bort stundtals. Dränkte hennes röst som min sambo fint uttryckte det. Bas är gött men det finns en gräns som Queen of Pop inte förstod :)
* Grymma dansare!!!

På det hela taget är jag supernöjd med konserten och att ha sett henne. De flesta låtar och nummer var jättebra. Hon verkade vara på glatt humör trots Paris-incidenten dagen innan. Jag tyckte absolut det var värt pengarna och den usla DJ:n före showen. Hon är verkligen queen of pop!

Inte många bilder men jag är inte den där på konserter som står med min mobil ;)

 
 
Ingen bild

Lola

18 november 2015 11:28

Bra skrivet :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pangbomkrasch - 11 januari 2020 12:01

Människan är ett pussel jag pratar inte om ett 100-bitars det är flera tusen, oändliga ibland hittar man rätt bitar och ibland finns inte alla från början ibland skapar vi nya eller tar två som inte passar skär, trycker, limmar vill a...

Av pangbomkrasch - 5 december 2017 11:05


Snart ska jag iväg och jobba. Men först klippa mig :) Nu har jag varit ledig i nästan 4 dygn, det känns skönt. Ibland behöver man komma bort från det och få nya perspektiv.  Nästa vecka börjar Musikhjälpen och det blir kul!   ...

Av pangbomkrasch - 4 december 2017 17:35


Jag var ute och gick idag och det var så soligt och fint.

Av pangbomkrasch - 3 december 2017 15:32

Nu ligger jag och slappar i sängen med Bianca. Jag väntar på min mamma och syster som snart kommer till mig, vi ska på julmarknad. Får se om det är nåt att ha i år ;) Idag har jag bakat med en nära vän. Jag bakar aldrig och jag vågar påstå att jag b...

Av pangbomkrasch - 21 november 2017 20:29

En vän skrev till mig och undrade om jag levde. Ja, jag lever, men för de som följer mig på sociala medier kan jag förstå att de undrar. Anledningen till att jag inte lägger upp mycket är nog en blandning av att jag inte sed syftet till varför jag s...

 Erik, 25. 

 

Vi måste få uttrycka oss

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards