Direktlänk till inlägg 20 oktober 2015

JAG BESTÄMDE MIG!

Av pangbomkrasch - 20 oktober 2015 16:18

Hej & hopp! 

Jag tänkte dela med mig av mitt liv, något jag tänkt på. I augusti i år kände jag inte alls för den här terminen. När något nytt börjar eller allt kommer tillbaka som vanligt igen, har alltid min första tanke varit "usch". Fatta vad dumt! När jag så satt i augusti, och tänkte just "usch" så slog mig en annan tanke. Jag tänkte att eftersom min förväntan är negativ och ganska kass inför ny termin, är det inte därför terminen sedan känns just kass? Är det jag som är problemet?

Just därför tänkte jag om. Jag bestämde mig. Jag ska vara positiv i höst. Inte nödvändigtvis sprudlande eller fantastiskt glad eller lycklig, men positiv. "Vara realistisk med en positiv touch". 

Och vet ni? Den här terminen har gått väldigt bra. Det kanske låter som en klyscha men jag bestämde fanimej att den skulle vara bra, bättre än många andra höstar, och det blev den. Jag har varit gladare, orkat mer och gjort mer. Lärt mig nya saker och tagit mig an nya uppdrag och allt har blivit bra. Så kom inte och säg att inställning och attityd inte spelar roll, för det gör det. Jag tänker fortsätta såhär, positiva spiraler upp i taket!


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av pangbomkrasch - 11 januari 2020 12:01

Människan är ett pussel jag pratar inte om ett 100-bitars det är flera tusen, oändliga ibland hittar man rätt bitar och ibland finns inte alla från början ibland skapar vi nya eller tar två som inte passar skär, trycker, limmar vill a...

Av pangbomkrasch - 5 december 2017 11:05


Snart ska jag iväg och jobba. Men först klippa mig :) Nu har jag varit ledig i nästan 4 dygn, det känns skönt. Ibland behöver man komma bort från det och få nya perspektiv.  Nästa vecka börjar Musikhjälpen och det blir kul!   ...

Av pangbomkrasch - 4 december 2017 17:35


Jag var ute och gick idag och det var så soligt och fint.

Av pangbomkrasch - 3 december 2017 15:32

Nu ligger jag och slappar i sängen med Bianca. Jag väntar på min mamma och syster som snart kommer till mig, vi ska på julmarknad. Får se om det är nåt att ha i år ;) Idag har jag bakat med en nära vän. Jag bakar aldrig och jag vågar påstå att jag b...

Av pangbomkrasch - 21 november 2017 20:29

En vän skrev till mig och undrade om jag levde. Ja, jag lever, men för de som följer mig på sociala medier kan jag förstå att de undrar. Anledningen till att jag inte lägger upp mycket är nog en blandning av att jag inte sed syftet till varför jag s...

 Erik, 25. 

 

Vi måste få uttrycka oss

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards