Direktlänk till inlägg 7 september 2015

Hämta excorcisten

Av pangbomkrasch - 7 september 2015 17:48

Jag märker att jag blir lugnare och lugnare som person. Kanske beror på träningen. Jag får verkligen ut all gammal energi och aggression, står där på passen och skriker ungefär. Ibland tror nog vissa att jag är drabbad av nån demon...

Just nu är det mycket styrka. Power Hour, cirkelfys...det blir som en utmaning nu i höst att bli starkare. Konditionen har jag redan rättså bra, styrkan känns mer välbehövlig att träna upp.



Imorgon börjar min praktik. Jag är inte så nervös...det är på ett äldreboende. Okej, jag har aldrig varit på ett äldreboende men jag har varit i hemtjänst mer än ett halvår. När jag började på hemtjänst hade jag verkligen panik när jag skulle vara själv och hade gått bredvid nån vecka. Kom sent till alla, var nervös och visste inte vad jag skulle säga. Nu försöker jag ta det lite med en klackspark...jag kommer lite sent ibland men det gör oftast ingenting. Man får inte vara för hård mot sig själv. Men som sagt är jag inte nervös inför morgondagen. Det känns spännande och jag är nyfiken på hur det fungerar och på vad alla skillnaderna/likheterna är mellan hemtjänst och äldreboende. Det är ju bara 5 veckor så det kommer nog gå undan. 

Och nu har jag inget badrum längre. På förmiddagen kom en kille och rev ut allt, så nu är det som ett tomt, mörkt hål. Om några veckor har detta hål läkt ihop och blivit ett nytt, fräscht badrum. Det behövs....Badrummet har i nuläget 2 slags kakel på väggen, vitt och grön/grått+vissa ställen utan kakel där det bara är vit vägg. Snyggt va? Och golvet ska vi inte tala om :) Kommer nog bli fint. Visst, jag & Mattias får ge upp lite bekvämlighet i några veckor. MEN när jag sitter där och tänker "åh va JOBBIGT att de renoverar mitt badrum" ger jag mig själv en mental örfil...för just nu är det 60 miljoner(!!!!!) människor på flykt. Och de har ingenstans att bo. Så sluta klaga på lyxproblem. Jag försöker. Man ska uppskatta vad man har. Jag tänker mycket på att jag har haft TUR. Turen att födas i Sverige, i en familj där man har ekonomisk trygghet. En plats utan krig. DET är jag tacksam för. Vi tar det alltför givet. Sluta göra det. Var tacksam över att du bor här, och har det så bra som du har. Tappa inte ödmjukheten!


http://egeninsamling.redcross.se/pa-flykt/8-5109  <-----   Som ni kanske inte visste kollar jag ibland in Kissies blogg, jag tycker hon är så härlig. Och ganska smart, faktiskt... Hon har en insamling till Röda Korset som ska hjälpa flyktingar. Ni kan också ge något om ni kan och vill. Ni kan självklart ge till annan insamling om ni inte är ett Kissie-fan...  ;)    men här var ett exempel iaf. Jag har gett för då känner jag att jag åtminstone "gjort något".

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pangbomkrasch - 11 januari 2020 12:01

Människan är ett pussel jag pratar inte om ett 100-bitars det är flera tusen, oändliga ibland hittar man rätt bitar och ibland finns inte alla från början ibland skapar vi nya eller tar två som inte passar skär, trycker, limmar vill a...

Av pangbomkrasch - 5 december 2017 11:05


Snart ska jag iväg och jobba. Men först klippa mig :) Nu har jag varit ledig i nästan 4 dygn, det känns skönt. Ibland behöver man komma bort från det och få nya perspektiv.  Nästa vecka börjar Musikhjälpen och det blir kul!   ...

Av pangbomkrasch - 4 december 2017 17:35


Jag var ute och gick idag och det var så soligt och fint.

Av pangbomkrasch - 3 december 2017 15:32

Nu ligger jag och slappar i sängen med Bianca. Jag väntar på min mamma och syster som snart kommer till mig, vi ska på julmarknad. Får se om det är nåt att ha i år ;) Idag har jag bakat med en nära vän. Jag bakar aldrig och jag vågar påstå att jag b...

Av pangbomkrasch - 21 november 2017 20:29

En vän skrev till mig och undrade om jag levde. Ja, jag lever, men för de som följer mig på sociala medier kan jag förstå att de undrar. Anledningen till att jag inte lägger upp mycket är nog en blandning av att jag inte sed syftet till varför jag s...

 Erik, 25. 

 

Vi måste få uttrycka oss

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards